Mi történik a tanfolyamon?

A gyermekagykontroll - tanfolyamok tematikája

Az alábbi "komolynak tűnő" témákat  játékos formában, mozgással, mesékkel dolgozzuk fel a gyerekek nyelvén.

1. nap 9:00 – 16:00

- Ismerkedés, bemutatkozás (játék)
- Mese az agykontrollról
- Bevezetés – ismerkedjünk meg az agyunkkal!

Beszélgetünk arról, mi mindent tudnak az agyról, ezt kiegészítjük még a fontosabb tudnivalókkal, kiemeljük az agy irányító szerepét. Párhuzamot vonunk a számítógép és az agyunk zsenialitása között.

- Gondolat-nagytakarítás
Megbeszéljük, mit tehetünk a negatív gondolatokkal, elvégezzük az átalakításukat a gyakorlatban is. Olyan helyzeteket vázolunk fel, amelyek a gyerekek mindennapi életében fordulnak elő.

- Mi az a stressz, miért káros és mit tehetünk ellene?
A stressz gátlóan hat ránk, nem tudjuk az agyunkat megfelelően használni hatására. Megvizsgáljuk testi tüneteit és hatását a gondolkodásunkra egyaránt.

- Bevezetés a relaxációba
Megtanulunk relaxálni. Pontosan, lépésről lépésre sajátítjuk el a testi és lelki lazítás módját. Megbeszéljük, mennyire fontos, hogy testünket és lelkünket is ilyen módon pihentessük legalább 10-15 percig naponta.

Ebédszünet – kb. 45 perc

- Képzeletbeli képernyő - használd a fantáziád!
A gyerekekkel itt pontosítjuk, hogy agyunk jobb és bal agyféltekére bontható, amelyeknek más-más feladata, szerepe van. Elménk – függően attól, hogy mennyire vagyunk éberek, figyelmesek -  alfa illetve béta hullámokat bocsát ki. Nappal hajlamosak vagyunk csak a bal agyféltekét használni, holott mindkettő együttes működésére szükség van. Ha együtt használjuk, az olyan lehetőséget biztosít számunkra, amelyet életünk számos területén tudunk használni.

- Memóriafogas - segítség nagy anyagok memorizálásához
Egy egyszerű, vizualizációs, képzettársításos gyakorlat segítségével megtanulunk korábban megtanulhatatlanul hosszú felsorolásokat is játékosan memorizálni.

- Gondolati képek, vizualizáció, programozás
Hogyan állítsd a képzeleted a sikereid szolgálatába?Amit programozunk, azt agyunk végrehajtja ugyanúgy, mint ahogyan a számítógép is teljesíti a betáplált programot.

- Alvás- és ébredéskontroll: aludj és ébredj jobban!
Kitérünk az alvás fogalmára és tudatosítjuk a fontosságát. Szó esik arról, ki, miért nem tud elaludni, végül megtanuljuk, milyen technika segítségével tudunk ezen javítani. Tudjuk, hogy mennyire kellemetlen, ha valami vagy valaki ébreszt fel reggel, hiszen megijedhetünk, és ez stresszel jár. Sokkal jobb pihenten, frissen, magunktól ébredni. Az ember képes erre saját biológiai órája segítségével a megfelelő programozás segítségével.

- Napi ritmus kialakítása - időmenedzsment gyerekeknek
Ha kialakul a napi fekvés, ébredés ritmusa, akkor agyunk is sokkal jobban tud teljesíteni, hiszen ő maga is ritmusosan működik. Tudatos programozással ezt is tudjuk irányítani.

- Módszer a fejfájás, hasfájás, fájdalmak csillapítására
Mi okozhatja a fej- és hasfájást? Mikor szokott jelentkezni a fájdalom? A válaszok után kitérünk a fájdalmak jelzőfunkciójára. Beszélgetünk a legerősebb fájdalomcsillapító hormonról, amelyet az agy termel, illetve arról, hogyan tudunk testünk energiáját felhasználva gyógyítani, fájdalmat és akár vérzést is csillapítani elsősegély jelleggel (természetesen az orvosi kezelés mellett, sohasem helyett).

2. nap 9:00 – 15:45

- Háromujj-technika - miért jó, ha alfában tudunk pihenni?
Miért jó, ha alfában tudunk pihenni? Mikor lenne jó, ha egy pillanat alatt agyunk zseniműködésre kapcsolna? A kapott válaszok után beszélgetünk a kiváltó  mechanizmusokról, jelzésekről, amelyeket agyunk azonnal tud értelmezni. Létezik ilyen jelzés, amely azonnal kiválthatja agyunk zseniális működését: ez a háromujj-technika.

- Háromujj-technika - a koncentráció növelése a tanulásban
Megbeszéljük, mit jelent a tanulás. Hamarosan megértik, hogy nem csak az iskolában tanulunk - egész életünkben kimeríthetetlen kíváncsiságunk viszi az emberiséget előbbre. Megkeressük, összeírjuk, ki miben zseni, miben tehetséges. Az ezzel kapcsolatos negatív gondolatokat kitöröljük. Használjuk a pozitív gondolatokat, bármikor, amikor lehetőségünk van rá, magunkban pozitív állításokat mondunk javuló képességeinkkel, tanulási kedvünkkel kapcsolatban. Beszélgetünk az elmetérképről – rajzos, színes jegyzetről - , egy vers/történet  alapján a gyerekek készítenek is ilyet. Kiemeljük a vizualizálás – a képzelet – fontosságát a tanulásban is.

- Háromujj-technika - ötletbank, a kreativitásunk felébresztése
Számos ötletet adunk a gyerekeknek, amelyek segítségével könnyebben el tudják sajátítani a tananyagot.

- Elmetükre-technika - problémák kezelése a pozitív gondolkodás segítségével
Fokozatosan rávezetjük a gyerekeket a valódi vágyak, célok felismerésére. Megtanuljuk ezeket a vágyakat programozni. Megnézzük, most hogyan állnak ezekkel, felismerjük, nekünk miben kellene változnunk.

Ebédszünet – kb. 30-45 perc

- Szokáskontroll - hogyan tudsz leszokni a káros szokásaidról
Megtanuljuk, hogyan tudunk a rossz szokásainkról – pusztán agyunk helyes irányításával, programozásával, akaraterő nélkül is – leszokni. Kiemeljük a hit és az elvárás szerepét is ezekben a technikákban.

- Titkos üzenet, álom - a tudatalatti hatalma és használata
Szó esik a megérzésekről, álmokról. Beszélgetünk arról, hová kapcsol agyunk akkor, amikor valamilyen megérzésünk van. Bevezetjük a tudatalatti fogalmát az internet példájának segítségével: az interneten is a megfelelő keresés segítségével, akkor az ott fellelhető összes tudáshoz hozzáférhetünk. Akárcsak az interneten, ebben a térben is képesek vagyunk kapcsolatot létesíteni más "számítógépekkel" azaz  összehangolódni más, zseniműködésben lévő aggyal. A felnőtt-tanfolyamon „szubjektív kommunikációként” ismert technikával azonos titkos üzenetküldést sajátítjuk el a gyerekekkel. Itt tanuljuk meg azt is, hogyan tudjuk a rossz álmainkat megváltoztatni.

- Titkos kuckó - a "biztonságos helyed" kialakítása
Ebben a blokkban teremtenek a gyerekek maguknak egy olyan képzeletbeli kuckót, ahol gondolataikkal teremteni tudnak, ahol biztonságban érzik magukat, ahol az addig tanult összes agykontrollos technikát alkalmazni tudják. Ez egy mélyebb relaxációs szint, ahová kicsit hosszabban tudnak eljutni.

Megbeszéljük, milyen agykontrollos technikákkal fogják vágyaikat, céljaikat teljesíteni, mire fogják agykontrollos tudásukat felhasználni.

A tanfolyam végén a gyerekek fényképes igazolványt kapnak, amellyel később kedvezményes áron vehetnek részt a felnőtt-tanfolyamon, illetve akár meg is ismételhetik a gyermekagykontroll tanfolyamot.

- Búcsúzás, lezárás

gyermekagykontroll-tematika